Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Játékos ötletek

2012.03.29

 Madárvásár

A játékban van egy gazda, van egy vevő, a többiek pedig a madarak, akiket a gazda a vásárba visz. A játék a "madárszerepek" kiosztásával kezdődik. Mindenki olyan madár lehet, amelynek a hangját utánozni tudja, és ezt valamennyien jól is ismerik (kakas, tyúk, liba, rigó, kacsa, galamb, pulyka, veréb, cinke, stb.). Természetesen a vevő nem tudhatja, milyen madarai vannak a gazdának, neki a választás idejére hallótávolságon kívülre kell mennie.

Vevő: Jó napot madarász gazda! Vannak-e szép eladó madarai?

Gazda: Hogyne volnának, csak tessék mondani miféle kellene?

Vevő: Hát van-e struccmadara?

Gazda: Hát az elszaladt kérem!

Vevő: Na, de kakasa csak van?

Erre a kakas szereplő megszólal: kukorikú, kukorikú….

Vevő: Tetszik nekem ez a kakas, mi az ára?

Gazda: Éppen hat tallér!

Vevő: Megveszem - mondja, ekkor a gazda, kinyitja és előrenyújtja a tenyerét, a vevő hatszor belecsap, hangosan számolják is: egy, kettő, ….., hat!

Mikor a hat elhangzik, a "kakas" beszalad a vevő házába - egy kijelölt körbe - a vevő pedig tovább folytatja a vásárlást, mígnem valamennyi madárnevet ki nem találja és minden madár a házában van. Az egyedül maradt gazda ekkor elkiáltja magát:

- Gyertek haza, madárkáim!

A madarak, mindegyik a "saját nyelvén" kiabálva, rohannak vissza a gazdához. A vevő utánuk ered, és akit elcsíp közülük, az lesz a vevő a következő játékban.

Gondoljuk csak végig: mi mindent fejleszt ez a játék!

- a figyelmet, a hallási figyelmet

- koncentrációt

- emlékezetet

- egymáshoz való alkalmazkodást

- türelmet

- utánzó készséget

- mozgáskészséget

- számfogalmat, számlálást

- képzeletet

Hamupipőke

Míg az előző játék a szabadba való és akkor jó, ha többen játsszák, a most következőt a lakásban lehet játszani, akár kettesben is.

Ez egy versenyjáték. A játékosoknak meghatározott idő alatt bekötött szemmel kell szétválogatniuk kétféle magot, terményt.

Az összekevert dolgokat külön kupacokban tesszük a gyerekek elé. Kisebbeknek nagyobb darabokból álló keveréket - diót, gesztenyét - nagyobbaknak már kisebb szemeket - babot, rizsszemekkel; napraforgót tökmaggal stb.- majd bekötjük a játékosok szemét. Meghatározott hangjelre ( most! felszólításra, tapsra, sípjelre stb.) kezdhetik a válogatást. A szemeket a jobb illetve a baloldalukra két külön kupacba kell szétválogatniuk. Az győz, akinek több jól választott szem van a kupacaiban.

A játék fejleszti:

- a térbeli tájékozódást

- kézügyességet

- bőrérzékelést

- tapintó képességet

- figyelmet

- koncentráló képességet

 

Végül néhány tájékozódási és ügyességi játék, amelyet kint is, bent is lehet játszani.

Hányas vagyok?

Kiszámolóval kiválasztunk két játékost. Két képeslap nagyságú papírra egy-egy kétszámjegyű számot írunk, pl. 36, 73. A lapokat biztosítótűvel ráerősítjük a játékosok hátára, úgy hogy ők ne lássák azokat. A játékvezető jelére úgy kezdenek mozogni, hogy leolvashassák a másik számát, de az ellenfél ne láthassa meg az övékét. Az győz, aki előbb leolvassa milyen szám van a társa hátán.

Labdagurító

A két játékos egymástól 3-4 méterre ül a padlón, (vagy a szabadban kinn egy sík terepen, pl. betonon) egymással szemben. Mindegyiknek van egy egyforma fabábuja és egy teniszlabdája. Mindketten maguk mellé állítják a kuglibábut, s felváltva gurítják a labdát a másik bábuja felé. Az győz, aki meghatározott idő alatt többször találja el a másik bábuját.

Dobj!

Ha a szobában játsszák, akkor egy padlóra helyezett papírra kb. 50 cm hosszú és 25 cm széles téglalapot rajzolunk, amelyet középen egy vonallal két egyenlő részre osztunk. Ha a szabadban folyik a játék, akkor a földre rajzolunk.

A játékosok párt választanak maguknak, majd a párok kapnak egy-egy ugyanolyan pénzdarabot (kinn lapos követ). A pár első tagja leteszi a pénzdarabját a téglalap bármelyik ablakába. Párja a kb. 3 méterre kijelölt dobóvonalról igyekszik ugyanabba az ablakba beletalálni a maga pénzdarabjával. Ha sikerül, 2 pontot kap, ha a másik ablakba talál 1 pontot, ha egyikbe sem, akkor nem kap pontot. Az eredményt feljegyezzük. Következik a második pár, majd a harmadik így végig. Ha végig mentek a párok, a menet újra kezdődik, de cserélve. Aki eddig csak letette a pénzt, most dobni fog, az eddigi dobó pedig leteszi az érmét. Amikor másodszorra is végigment a játék, akkor kerül sor a pontok összeszámlálására. Az a pár nyer, aki több pontot szerzett. Holtverseny esetén döntőt játszhatnak az ugyanannyi pontot elért párok.

A téglalap nagysága, az ablakok száma, a dobóvonal távolsága változtatható a játékosok életkora, ügyessége szerint.

Jó játékot kívánok!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.